Навчання — це така різновидність людської діяльності, яка передбачає взаємодію викладача і учня, тому воно має двосторонній характер, тобто складається з двох процесів: 1) процесу викладання — діяльність викладача; 2) процесу навчання — діяльність учня або колективу. Навчання неможливе без взаємодії вчителя і учнів, яка буває безпосередньою (учитель і учень спільно реалізують завдання навчання) і опосередкованою (учень виконує завдання, дані вчителем раніше). Процес навчання може проходити і без учителя (наприклад, самостійна робота). Процес навчання — це не механічна сума процесу викладання і навчання. Це якісно нове цілісне явище. Суть навчання — це єдність пізнання і спілкування. Процес навчання включає мету, мотиви, зміст, способи діяльності, він вимагає напруження волі, фізичних та інтелектуальних сил, способів регулювання дій та контролю за їх результативністю. Том
...
Читати далі »
|
Співпраця - це прикмета нашого століття. Педагогіка співпраці ставить на новий, більш гуманний і довірчий рівень відносин між вчителями й учнями. Методика ж навчальної співпраці (її іноді перекладають як "кооперативне навчання" - cooperative learning) ґрунтується на спільній роботі учнів. Як же вона організовується?
Спільно працювати значить більше, ніж просто бути в одній команді
Організувати навчальне співпраця означає більше, ніж посадити разом трохи учнів і попросити їх допомагати один одному. Багато чого заважає здійсненню колективно
...
Читати далі »
|
Людина, що не знає нічого, може навчитися,
справа тільки в тому, щоб запалити в ній
бажання вчитися.
Д. Дідро
Проблема формування мотивації навчання завжди була актуальною в психолого-педагогічній літературі. Як відомо, зміст навчання, його значущість для школяра є підґрунтям мотиваційної сфери. Від змісту навчання залежить спрямованість школяра, тобто мотиви навчання
Мотив навчання — це спрямованість учня на різні сторони навчальної діяльності.
Таким чином, існує зв'язок різних типів ставлення школяра до навчання з характером його мотивації і станом навчальної діяльності.
Виокремлюють п'ять типів ставлення до навчання:
- негативне;
- байдужне або нейтральне;
- позитивне аморфне;
- позитивне пізнавальне, усвідомлене; 
...
Читати далі »
| |